هدف استرالیا ماهواره کامپوزیت استرالیا

هدف: استرالیا ماهواره کامپوزیت استرالیا مشاهده سرگرمی تصویر برجسته

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی نتایج پژوهش میزان «افسردگی» اطرافیان فرد معتاد ، ابتلای 23 درصد ایرانیان به اختلالات روانی

    باور اینکه از هر ۴ ایرانی یک نفر درگیر اختلالات روانی در سطح خفیف تا شدید است با دیدن شهروندانی که به سرعت عصبانی می شوند، از کوره در می‌روند و یا در ارتباطات ر

    نتایج پژوهش میزان «افسردگی» اطرافیان فرد معتاد ، ابتلای 23 درصد ایرانیان به اختلالات روانی

    ابتلای 23 درصد ایرانیان به اختلالات روانی/نتایج پژوهش میزان «افسردگی» اطرافیان فرد معتاد

    عبارات مهم : سلامت

    باور اینکه از هر ۴ ایرانی یک نفر درگیر اختلالات روانی در سطح خفیف تا شدید است با دیدن شهروندانی که به سرعت عصبانی می شوند، از کوره در می روند و یا در ارتباطات روزانه ارزش با چالش های زیادی رو به رو هستند، چندان سخت نیست.

    انجمن علمی روان پزشکان کشور عزیزمان ایران میزان شیوع اختلالات روان بین افراد ۱۵ تا ۶۵ سال بدون احتساب اختلالات شخصیتی را ۲۴ درصد اعلام کرده هست. اورژانس اجتماعی کشور نیز با اعلام اینکه 23.6 درصد از ایرانیان به انواع اختلالات روانی مبتلا هستند، نشان می دهد مساله توجه به «سلامت روان» در کشور موضوعی جدی است که باید توجه مسئولان را به خود جلب کند.

    نتایج پژوهش میزان «افسردگی» اطرافیان فرد معتاد ، ابتلای 23 درصد ایرانیان به اختلالات روانی

    به گزارش ایسنا، بر اساس تعریف شرکت بهداشت جهانی، سلامت افراد یک جامعه نه تنها ابعاد جسمی را در برمی گیرد بلکه بیش از همه ابعاد ذهنی و فکری شهروندان یک جامعه را مشمول بر می شود. بر اساس تعریف این شرکت «سلامت روانی در درون مفهوم کلی سلامت واقع شده است است و سلامت یعنی توانایی کامل جهت ایفای نقش های روانی و جسمی؛ سلامت به معنای نبود بیماری یا عقب ماندگی نیست.»

    ۱۰ اکتبر (18 مهرماه) روز جهانی سلامت روان است که نخستین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی به وسیله فدراسیون جهانی سلامت روان به این نام خوانده شد. به همین مناسبت گفت وگویی جهت بررسی اوضاع سلامت روان ایرانیان با حسین اسد بیگی، مدیر اورژانس اجتماعی داشتیم که مشروح آن در ادامه می آید:

    باور اینکه از هر ۴ ایرانی یک نفر درگیر اختلالات روانی در سطح خفیف تا شدید است با دیدن شهروندانی که به سرعت عصبانی می شوند، از کوره در می‌روند و یا در ارتباطات ر

    23 درصد ایرانیان به انواع اختلالات روانی مبتلا هستند

    نتایجی جالب از میزان «افسردگی» بین اطرافیان فرد معتاد

    حسین اسدبیگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵۰ میلیون نفر در دنیا دچار افسردگی هستند، گفت: در دنیا از هر ۴ نفر، یک نفر دچار پرسشها روان شناختی و اختلات روانی هست. گاهی این اختلالات با یکدیگر همپوشانی نیز دارند یعنی ممکن است یک نفر هم افسردگی و اختلالات اضطرابی داشته و هم مصرف کننده مواد مخدر باشد. در کشور عزیزمان ایران نیز بر اساس تحقیقی که چند سال گذشته انجام شد ، ۲۳.۶ درصد افراد به انواع اختلالات روانی مبتلا هستند.

    وی در ادامه با اشاره به پژوهشی که راجع به اعتیاد و گسترش افسردگی در اطرافیان این اشخاص انجام شده است است افزود: بر اساس نتیجه های این پژوهش متوجه شدم از هر ۷۵ نفری که مانند خانواده معتادان درگیر این مساله بودند، تنها ۸ نفر افسردگی نداشتند؛ یعنی از هر ۷۵ نفر ، ۶۷ نفر به افسردگی مبتلا بودند.

    نتایج پژوهش میزان «افسردگی» اطرافیان فرد معتاد ، ابتلای 23 درصد ایرانیان به اختلالات روانی

    اسدبیگی در ادامه با اشاره به شعار روز جهانی سلامت روان تصریح کرد: همچنین شرکت بهداشت جهانی هرسال جهت کل سال موضوعی گزینش می کند. بر همین اساس، سال ۲۰۱۷ تحت عنوان «افسردگی» نام گذاری شده است و «شعار بیا صحبت کنیم» جهت مقابله با این اختلال گزینش شده است است.

    از هر 5 نفر در دنیا، یک نفر «افسردگی» در محیط کاری را تجربه می کند

    وی با اشاره به اینکه روز سلامت روان امسال نیز با عنوان خاص «بهداشت روان در محیط کار» نام گذای شده است هست، اظهار کرد: این شعار نشان می دهد که باید به سلامت روان در محیط های شغلی مانند کارگاه ها و شرکت ها و… توجه شود. شرکت بهداشت جهانی اعتقاد است افسردگی در راس علل امراض هست. این افراد یا سر کار نمی روند یا نمی توانند به صورت کامل به شکل مولد از توانمندی هایشان استفاده کنند. در محیط های کاری در دنیا از هر ۵ نفر، یک نفر پرسشها سلامت روان را تجربه می کند. به همین علت بسیاری از کارفرمایان جهت داشتن محیط کاری سالم به دنبال سیاست گذاری هستند.

    باور اینکه از هر ۴ ایرانی یک نفر درگیر اختلالات روانی در سطح خفیف تا شدید است با دیدن شهروندانی که به سرعت عصبانی می شوند، از کوره در می‌روند و یا در ارتباطات ر

    رئیس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه در آمریکا هزینه مربوط به سلامت روان 2.5 هزار میلیارد دلار تخمین زده شده است است افزود: آینده نگری شده است تا سال 2۰۳۰ این رقم به ۶ هزار میلیارد دلار نیز زیاد کردن یابد. در آمریکا ۱۰ درصد کارکنان به علت افسردگی غیبت از محل کار دارند.

    نتایج پژوهش میزان «افسردگی» اطرافیان فرد معتاد ، ابتلای 23 درصد ایرانیان به اختلالات روانی

    50 درصد افسرده ها هرگز درمان نمی شوند

    اسدبیگی در ادامه با شاره به اینکه در دنیا ۵۰ درصد از افراد افسرده هرگز درمان نمی شوند، عنوان کرد: پرسشها شناختی در وقت مبتلا شدن به افسردگی مانند مسئله در تصمیم گیری و حافظه باعث می شود به عملکرد شغلی افراد در ۹۴ درصد از وقت کار آسیب وارد شود. تحقیقی در ژاپن راجع به ارتباط استرس ها با محیط کاری نشان می دهد که۳۲.۴ درصد از کارگران گفته اند در سال گذشته از استرس و اضطراب محیط کار در زحمت بوده اند. همچنین پژوهش ها در شیلی در سال ۲۰۱۱ نشان داده ۲۸ درصد از کارگران و ۱۳.۸ درصد کارفرماها معتقدند که استرس و افسردگی در اقداماتشان مشهود است.

    مراجعه به روانشناس؛ داغ ننگ دیروز و کلاس اجتماعی امروز

    فقر خدمات مشاوره ای در سبد کالای خانواده ها

    رئیس اورژانس اجتماعی کشور با تاکید بر اهمیت نقش روان شناس و مشاور و مددکار اجتماعی در زندگی افراد و محیط کاری اضافه کرد: در گذشته مراجعه به مشاور و روان شناس جهت مردم سخت بود و آنها خجالت می کشیدند ولی الان بار این داغ ننگ یا خجالت کاسته شده است هست. حتی در مواردی می بینیم که افراد مراجعه به روان شناس یا مشاور را نوعی «کلاس اجتماعی» می دانند.

    وی در ادامه با انتقاد از هزینه بالای خدمات روان شناختی در کشور تصریح کرد: سالهاست از متخصصین درخواست می کنیم جهت اینکه افراد بیشتری بتوانند از خدمات روان شناسی استفاده کنند، کارها و خدمات مشاوره ای و روان شناختی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد؛ ولی تنها تعداد محدودی شرکت های بیمه تکمیلی هستند که این خدمات را به کارکنان بعضی نهادها ارائه می کنند و زیاد مردم از بیمه خدمات درمانی جهت مشاوره محروم هستند.

    اسدبیگی با بیان اینکه تنها علت مراجعه نکردن مردم جهت دریافت خدمات روان شناسی مربوط به هزینه بالای آنها نیست، اظهار کرد: باید این را هم در نظر گرفت که خیلی وقت ها افرادی را می بینیم که حتی زمانیکه هزینه مشاور و روانشناس و مددکار را قبلا پرداخت کرده اند با این وجود از خدمات استفاده نمی کنند. یعنی نمی شود گفت که علت استفاده نکردن از خدمات مشاوره ای فقط هزینه بالای آنهاست. گاهی مردم جهت دیدن یک متخصص بیماری های جسمانی که حدود ۵ دقیقه ویزیتش طول می کشد هزینه های بالایی را پرداخت می کنند. این متخصص می تواند در یک ساعت با تخصیص داده شده است حدود ۵ دقیقه بیش از ۱۰ بیمار را ویزیت کند ولی روان شناس در ۴۵ دقیقه تنها یک نفر را می بیند. بعد مردم هزینه گزافی جهت دکتر می پردازنند ولی جهت روان شناس و مشاور کمترین هزینه را در سبد کالایشان قرار می دهند.

    ویزیت های چند صد هزار تومانی بعضی روانشناسان و مشاوران

    افزایش خشونت در جامعه نسبت به دهه های قبل

    وی در ادامه با بیان اینکه تعداد اندکی مشاور و روانشناس و متخصص هستند که هزینه های چند صد هزار تومانی دریافت می کنند ولی معمولا تا هنگامی که کسی شکایت نکند به آنها پیگیری نمی شود، گفت: در حال حاضر مشاهده می کنیم که پرخاشگری و خشونت در جامعه نسبت به دهه های قبل زیاد شده است و از سطح تحمل و مدارای مردم نیز کاسته شده است هست. به همین علت نیاز به آموزش «مدارا» و «تاب آوری» به مردم حس می شود. اگر به دنبال این هستیم که جامعه ای سالم، به دور از آسیب های اجتماعی داشته باشیم جز با کمک و یاری متخصصان و روان شناسان، مددکاران ، مشاوران و تدابیر سیاست گذاران عرصه های روان و سلامت به این نشانه نخواهیم رسید.

    لزوم همکاری مسئولان حوزه های متفاوت بهداشتی جهت زیاد کردن بهداشت روان با یکدیگر

    اسد بیگی با اشاره به نقش مداخلات غیر دارویی در اصلاح سلامت روان افراد نه به ایسنا گفت: مداخلات دارویی و غیردارویی هنگامی که با هم انجام شوند در اختلالات روانی موثرتر هستند. این به این معناست که باید پزشکان و روان پزشکان هرچه زیاد با روان شناسان و متخصصان بهداشت روان و مددکاران تعامل داشته باشند تا موفقیت در بهبودی بیماران زیاد مشاهده شود.بهتر است مسئولان حوزه های بهداشتی به نقش روان شناسان در بهبودی بیماران مبتلا به اختلالات روانی زیاد توجه کنند و از اقدمات و خدماتی که بالقوه در این صنف وجود دارد آگاه شوند و استفاده کنند.

    وی در آخر با ابراز امیدواری از همکاری زیاد حوزه های بهداشتی در اصلاح سلامت روان تصریح کرد: در دهه های اخیر هر سال همکاری صنف های متفاوت مربوط به بهداشت روان زیاد شده است است و امیدواریم در آینده همکاریها و هماهنگی ها زیاد کردن یابد لیکن این تعامل باعث می شود گروه های هدف، که افراد دچار پرسشها روانی هستند، زیاد از این خدمات استفاده کنند.

    واژه های کلیدی: سلامت | افسردگی | افسردگی | سلامت روان | خدمات درمانی | اورژانس اجتماعی | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

    نتایج پژوهش میزان «افسردگی» اطرافیان فرد معتاد ، ابتلای 23 درصد ایرانیان به اختلالات روانی

    نتایج پژوهش میزان «افسردگی» اطرافیان فرد معتاد ، ابتلای 23 درصد ایرانیان به اختلالات روانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار